DI-UMONS : Dépôt institutionnel de l’université de Mons

Recherche transversale
Rechercher
(titres de publication, de périodique et noms de colloque inclus)
2021-06-30 - Article/Dans un journal avec peer-review - Français - 13 page(s)

De Stercke Joachim , Temperman Gaëtan , "Le sentiment d’auto-efficacité des pompiers en matière de formation" in Formation et Profession: Revue Scientifique Internationale en Éducation / Teachers & Teaching: International Journal in Education , 29, 2, 1-13, http://dx.doi.org/10.18162/fp.2021.590

  • Codes CREF : Formation des enseignants (DI461A)
  • Unités de recherche UMONS : Méthodologie et formation (P316)
  • Instituts UMONS : Institut de Recherche en Développement Humain et des Organisations (HumanOrg)
Texte intégral :

Abstract(s) :

(Anglais) This study analyses the impact of instructor training on firefighters’ self-efficacy in education and training. Overall, 125 firefighters participated to a questionnaire survey using an adaptation of the Teachers’ Sense of Efficacy Scale before and after having completed an instructor training module. At the end of training, they do feel more efficient (learning effect). Also, in between-subjects variation of self-efficacy tends to decrease (equity effect). Moreover, firefighters’ background and prior experiences in education and training do influence their self-efficacy.