DI-UMONS : Dépôt institutionnel de l’université de Mons

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(titres de publication, de périodique et noms de colloque inclus)
2010-04-01 - Article/Dans un journal avec peer-review - Anglais - 17 page(s)

Arnone Laurent , Colot Olivier , Croquet Mélanie , Geerts Angy , Pozniak Laetitia , "Company managed virtual communities in global brands strategy" in Global Journal of Business Research, 4, 2, 97-112

  • Edition : Institute for Business and Finance Research, Hilo (HI)
  • Codes CREF : Marketing et publicité (DI4365)
  • Unités de recherche UMONS : Comptabilité et gestion (W711), Marketing et Communication (W727), Finance (W751)
  • Instituts UMONS : Institut de Recherche en Développement Humain et des Organisations (HumanOrg)
  • Centres UMONS : Comptabilité et gouvernance d’entreprises (CGE)
Texte intégral :

Abstract(s) :

(Anglais) Nowadays, many international businesses are experimenting with virtual communities of consumers in order to foster relationships between them and their customers. However, analysis of their strategies has rarely been considered in the existing literature.