DI-UMONS : Dépôt institutionnel de l’université de Mons

Recherche transversale
Rechercher
(titres de publication, de périodique et noms de colloque inclus)
2020-10-15 - Colloque/Présentation - communication orale - Anglais - page(s)

Seddiki Chaïma , "Cultures de l'enseignement et de l'apprentissage: Exploiter la diversité des étudiants et du personnel" , Ch. Seddiki , trad., in ICHLE Symposium 2020 - TRANSDISCIPLINARY COLLABORATION IN ICLHE AND EMI, Mons, Belgique, 2020 (traduction de : "Cultures of teaching and learning: Tapping into student and staff diversity" , 2020)

  • Codes CREF : Conception bâtiments et procèdes de construction (DI2654), Architecture et art urbain (DI5221), Aménagement urbain (DI2652), Aménagement du territoire (DI1473), Urbanisme et architecture (aspect sociologique) (DI2650), Sciences de l'espace (DI1450), Technologie spatiale (DI2645)
  • Unités de recherche UMONS : Conception architecturale (A510)
  • Instituts UMONS : Institut NUMEDIART pour les Technologies des Arts Numériques (Numédiart)
  • Centres UMONS : Urbanisation Revitalisation Bâtiment Architecture Innovations Espaces (URBAINE)

Abstract(s) :

(Anglais) Teaching across cultures enables meaningful intercultural dialogue and engagement provided that the learning environment is inclusive and promotes diversity ans perspectives, backgrounds and experiences. The implementation of EMI initiatives and collaborations has led to unexpected and liberating outcomes in terms of cultural identity awareness of both the teacher and the students, raising the following question: What does it mean to be international? This presentation is a personal take of how EMI can challenge the very notion of the international classroom.


Mots-clés :
  • (Anglais) INCLUSIVE LEARNING
  • (Anglais) INTERNATIONALISATION
  • (Anglais) EMI CLASSES