DI-UMONS : Dépôt institutionnel de l’université de Mons

Recherche transversale
Rechercher
(titres de publication, de périodique et noms de colloque inclus)
2014-10-23 - Colloque/Présentation - communication orale - Français - 27 page(s)

Deprince Elodie , "Le rôle des réseaux sociaux dans l’internationalisation des petites entreprises" in Journée de rentrée de l'école doctorale de gestion, ULB, Belgique, 2014

  • Codes CREF : Marketing et publicité (DI4365)
  • Unités de recherche UMONS : Marketing et Communication (W727)
  • Instituts UMONS : Institut de Recherche en Développement Humain et des Organisations (HumanOrg)

Abstract(s) :

(Anglais) This article investigates the role of social networks in the internationalization of small businesses. The multiple case study shows that, besides their cost advantage in terms of communication, social networks allow the identification of new business opportunities and foster the development of personal relationships with foreign partners. In turn, these tools facilitate and sometimes, accelerate, the internationalization of the studied enterprises.